نکته 33: رنگ یک پارچه در عکاسی

بستن


رنگ یک پارچه در عکاسی

 

همۀ ما مفهوم رنگ مایه را می دانیم، ته رنگ یا سایه رنگی که تمام تصویر را پر می کند. و روش های گوناگونی را که با آن به عنوان یک «اشکال» برخورد می کنند هم می شناسیم. مواردی چون تنظیمات وایت بالانس هنگام عکاسی، گاهی اوقات هم تنظیم ته رنگ و انجام تصحیح رنگ تصور در مرحلۀ پردازش. درست است که اغلب رنگ مایۀ حاکم ر عکس مزاحمت ایجاد می کند و به نظر می اید که عکس اشکال دارد اما بعضی اوقات این رنگمایه باعث افزایش جذابیت عکس می شود. زیرا یک رنگ تمام اجزای تصور را همگون می سازد، و حتی می تواند حس شگفت انگیزی در یافتن در کادربندی موضوعی داشته باشد، مانند کلوزآپ یک آخوندکی بر روی ساقه های برنج که باعث افزایش رنگ سبز در این عکس شده است.

علاوه بر این،وقتی چند عکس را کنار هم می گذارید، مانند وب سایت یا این که چاپ شده و روی دیوار یک نمایشگاه قرار مید هید، مجموعه ای از عکس های دارای یک زمینۀ رنگی می توند به خودی به خود ترکیبی جالب توجه ایجاد کند. بنابراین اگر مجموعه عکسی دارید که هر کدام دارای یک رنگ مایۀ غالب اند، قراردادن آن ها در کنار هم بیاندیگری از هنر ارتباط رنگ است.

نکته 33: رنگ یک پارچه در عکاسی

ساقه های سبز تازۀ برنج این تصویر را پر کرده،

و حضور یک آخوندک با رنگی هماهنگ به آن اضافه شده است.

 

نکته 33: رنگ یک پارچه در عکاسی2

 

وجود ته رنگ آبی در کل تصویر دقیقاً نشان دهندۀ دمای هواست،

این رنگ به خاطر آبی آسمان سرشب در بازتاب برفاطراف به وجود آمد.

شاید وسوسه شوید که آنرا برطرف و «اصلاح» کنید، اما این کار باعث از بین رفتن حس نور و سرمای موجود در عکس می شود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

ورود کاربر

RSS مطالب

آمار سایت

آمار سایت

تعداد اعضای سایت

شما هم به ما بپیوندید.

عضویت رایگان است.

عضویت در سایت